welcome
Fallen Skies is een 'high fantasy Textbased-RPG' die zich afspeelt in een mytische wereld vol wonderlijke wezens, monsters en magie. Het land verdeeld onder zes koningkrijken is altijd bewegend en beïnvloedbaar. Het kan zomaar zijn dat jij de held wordt van het gehele land of misschien zelfs de grootste terreur die Fallen Skies ooit meegemaakt heeft. Alles is mogelijk in deze gevaarlijk mooie wereld. En niets is gek genoeg.
map
season
De ondraaglijke hitte kan maar één ding betekenen. Zomer is in het land. En met regen dat over geheel Fallen Skies uitblijft ziet het er niet goed uit voor de boeren en minderbedeelden.
current event
Een onbekende ziekte teistert Fallen Skies. Niemand blijkt veilig te zijn voor de verwoestende dood die Queen Dacosta meegenomen lijkt te hebben. Is er een mogelijkheid om te overleven, of is iedereen ter dood veroordeeld?
staff
List of the current city rulers: click here
Account switch
Gebruikersnaam


Wachtwoord

credits
©2017 Fallen Skies staat onder leiding van het team en wordt ondersteund door Actieforum. Alle teksten, beelden, codes en plotlijnen zijn auteursrechtelijk beschermt door de desbetreffende eigenaar.

Vorige onderwerpGa naar benedenVolgende onderwerp
Charlotte Wolfe
Charlotte Wolfe
Member
Real name : Merel
Aantal berichten : 19
IC posts : 1

Character sheet
Age: 18
Occupation: Traveler
Residence : Everywhere

Kiekeboe Empty Kiekeboe

ma okt 09, 2017 12:03 pm
Ik ben hier al een paar daagjes maar laat ik me toch maar even voorstellen, aangezien ik het gevoel heb dat iedereen elkaar hier kent en ik een vreemde indringer ben.  

Ik ben Merel, 20 jaar en 3e jaars studentje in Wageningen. Ik hou van schrijven, net zoals de meesten hier. Ik ben lid geweest van de standaard rpg's zoals wolf story en wc maar ik ben nooit echt zeer actief geweest of echt geïntegreerd in deze rpg-samenleving. Ik ben ook de laatste tijd mijn liefde voor schrijven aan het verwaarlozen  en ik hoop dat ik hier met wat luchtige posts toch weer inkom, want ik merk dat ik mijn schrijfvaardigheden langzaam aan het verleren ben. Sad
Andere hobbies zijn volleyballen, skaten, gitaar spelen en gamen. Ik woon op mezelf in dit studentendorp en ben mama van 3 vreselijk schattige rattenkereltjes en 2 kleinschalige mieren kolonies. En ik heb ook een ernstige thee verslaving.

Zijn er nog gamers onder ons of mensen met een theeverslaving of mede-rattenmama's of mensen die graag foto's van hun huisdier willen showen want ik hou van dieren of mensen die iets totaal nutteloos kwijt moeten? Let me know! En als er nog vragen zijn: vraag maar raak. rabbit
Thom Dice
Thom Dice
Member
Real name : Leys
Aantal berichten : 61
IC posts : 3

Character sheet
Age: 36
Occupation: Traveler
Residence : Brightwater Keep

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 12:13 pm
Gamer met een theeverslaving, hier zo!

En welkom! Ik zou je heel graag willen zeggen dat je bij mij altijd terecht kunt voor vragen of iets dergelijks, maar ik hobbel hier zelf ook pas een paar dagen rond dus ik weet nog niet zoveel. Voor een leuk gesprek of een post kun je me wel altijd vinden, natuurlijk ^^. Wat speel je zoal voor 'n games?
avatar
Gast
Gast

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 12:23 pm
Welkom ;D

Voor vragen kan je altijd bij het beheer terecht! Welke games speel je precies? En een mieren kolonie?! Cool!! Moeilijk om te houden? Ik heb op dit moment twee vogelspinnen, een kousebandslang en een aquarium. Ik weet dat sommige mensen echt een spinnenfobie hebben dus zal hier geen foto's van ze plaatsen. Hieronder wel een foto van Lenie (de kousenbandslag)

Kiekeboe 21273750_10154674421561782_3862848778194722782_o


Ohja en voor thee kan je mij altijd wakker maken ;D
Charlotte Wolfe
Charlotte Wolfe
Member
Real name : Merel
Aantal berichten : 19
IC posts : 1

Character sheet
Age: 18
Occupation: Traveler
Residence : Everywhere

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 12:30 pm
Thom Dice schreef:Gamer met een theeverslaving, hier zo!

En welkom! Ik zou je heel graag willen zeggen dat je bij mij altijd terecht kunt voor vragen of iets dergelijks, maar ik hobbel hier zelf ook pas een paar dagen rond dus ik weet nog niet zoveel. Voor een leuk gesprek of een post kun je me wel altijd vinden, natuurlijk ^^. Wat speel je zoal voor 'n games?

Wauw, een lotsgenoot. Ö Ken je hier ook niemand of ben je wel bekend met een aantal mensen?

Ik speel op het moment eigenlijk alleen maar League of Legends, PUBG en Dead by Daylight, maar ik heb ook redelijk wat tijd op mijn naam staan voor  Overwatch, Rocket League, Hearthstone, Diablo 3, een beetje Gwent en Stardew Valley. Bijna alleen maar online multiplayers dus, in mijn eentje spelen vind ik snel saai. Wat speel jij?

Larethian Akesh schreef:Welkom ;D

Voor vragen kan je altijd bij het beheer terecht! Welke games speel je precies? En een mieren kolonie?! Cool!! Moeilijk om te houden? Ik heb op dit moment twee vogelspinnen, een kousebandslang en een aquarium. Ik weet dat sommige mensen echt een spinnenfobie hebben dus zal hier geen foto's van ze plaatsen. Hieronder wel een foto van Lenie (de kousenbandslag)

Ohja en voor thee kan je mij altijd wakker maken ;D

Wow. Slangen en vogelspinnen lijken me ook heel cool maar dat is denk ik te veel werk voor me. De mieren zijn erg makkelijk te onderhouden. Ik heb één zelfgevangen kolonie (gevonden op het strand, species unknown) en ééntje uit Zuid Europa (Pheidole) die ik heb gekocht. De ene kolonie zit in ee nreageerbuis en de andere in een mini terrariumpje (10x10x10cm). Ik gooi er af en toe meelwormen, een stukje fruit of wat honing in en dan zit je eigenlijk al goed. De Zuid Europese mieren zitten eigenlijk liever warmer dan ze nu zitten (kamer temperatuur) maar daardoor blijft de kolonie redelijk klein, en dat vind ik wel prettig. Ik kan ze in principe gewoon langere tijd alleen laten als ik genoeg eten achterlaat en ze zijn ook gemakkelijk te transporteren. Zeker een aanrader, ook voor mensen zonder ervaring met insecten of andere terrarium-beestjes.
Vivian Crowford
Vivian Crowford
Member
Real name : Quinty
Aantal berichten : 56
IC posts : 8

Character sheet
Age: 24 Year // Immortal
Occupation: Huntress
Residence : Brightwater Keep

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 12:36 pm
Hey Merel! Welkom op Fallen Skies c:

Aardige collectie games die je speelt zeg, damn xD Mag ik vragen wat/wie/welke rol je speelt in League?
Ik snap trouwens dat alleen spelen snel verveeld, vind het zelf altijd zo jammer dat mn anxiety me weg houd bij veel online games (vooral als er voice chat in zit xD), daarom dat ik 't bij MMORPG's en League hou momenteel xD

Anyhow, vragen kan je bij 't team terecht, zelfde geneuzel als andere :')

Gr, Quinty
Thom Dice
Thom Dice
Member
Real name : Leys
Aantal berichten : 61
IC posts : 3

Character sheet
Age: 36
Occupation: Traveler
Residence : Brightwater Keep

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 12:36 pm
@Merel: Ja eentje, haha. Die heeft me hierheen gesleept en daar ben ik haar nu al dankbaar voor, wiehoe.
O hee! Ik heb heel lang League gespeeld! Tot ik gehackt werd :') Verder ben ik een enorme sucker voor horrorgames (ook al kan ik daar stiekem helemaal niet tegen en vind ik dat heel eng).
Charlotte Wolfe
Charlotte Wolfe
Member
Real name : Merel
Aantal berichten : 19
IC posts : 1

Character sheet
Age: 18
Occupation: Traveler
Residence : Everywhere

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 1:14 pm
Thom Dice schreef:@Merel: Ja eentje, haha. Die heeft me hierheen gesleept en daar ben ik haar nu al dankbaar voor, wiehoe.
O hee! Ik heb heel lang League gespeeld! Tot ik gehackt werd :') Verder ben ik een enorme sucker voor horrorgames (ook al kan ik daar stiekem helemaal niet tegen en vind ik dat heel eng).

Dead by Daylight heeft zeker een horroraspect. Is niet zo heel eng meer na een aantal games maar ik weet nog wel dat ik in het begin echt een aantal keer zo erg schrok dat ik mn muis uit mn handen gooide en dat ik dus doodging. Shocked

Vivian Crowford schreef:Hey Merel! Welkom op Fallen Skies c:

Aardige collectie games die je speelt zeg, damn xD Mag ik vragen wat/wie/welke rol je speelt in League?
Ik snap trouwens dat alleen spelen snel verveeld, vind het zelf altijd zo jammer dat mn anxiety me weg houd bij veel online games (vooral als er voice chat in zit xD), daarom dat ik 't bij MMORPG's en League hou momenteel xD

Anyhow, vragen kan je bij 't team terecht, zelfde geneuzel als andere :')

Gr, Quinty

Ja ik ben wel een beetje een nerd al zeg ik het zelf. rabbit
Ik speel momenteel voornamelijk support, (Alles om ardent censer te misbruiken!) maar ik vind het ook wel leuk om mid te spelen en doe af en toe een halfslachtige poging tot top of adc maar dat vind ik een beetje saai om te spelen. Wat speel jij op league? En ben je goed? Misschien kunnen we een keertje samenspelen. (: Als je wilt natuurlijk, want ik voice chat wel altijd met een aantal mensen. En wat voor mmo's speel je ?

avatar
Gast
Gast

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 1:15 pm
Wow. Slangen en vogelspinnen lijken me ook heel cool maar dat is denk ik te veel werk voor me. De mieren zijn erg makkelijk te onderhouden. Ik heb één zelfgevangen kolonie (gevonden op het strand, species unknown) en ééntje uit Zuid Europa (Pheidole) die ik heb gekocht. De ene kolonie zit in ee nreageerbuis en de andere in een mini terrariumpje (10x10x10cm). Ik gooi er af en toe meelwormen, een stukje fruit of wat honing in en dan zit je eigenlijk al goed. De Zuid Europese mieren zitten eigenlijk liever warmer dan ze nu zitten (kamer temperatuur) maar daardoor blijft de kolonie redelijk klein, en dat vind ik wel prettig. Ik kan ze in principe gewoon langere tijd alleen laten als ik genoeg eten achterlaat en ze zijn ook gemakkelijk te transporteren. Zeker een aanrader, ook voor mensen zonder ervaring met insecten of andere terrarium-beestjes.

Cool! Ik wist niet dat ze zo makkelijk te houden zijn. Ook dat je ze zelf hebt gevangen is helemaal gaaf. Wat betreft de spinnen. Die zijn net zo makkelijk als de mieren kolonie. Beide dames zitten in een apart terrarium van 30x20. Anders eten ze elkaar op. Ik voer ze gemiddeld 1x per week(krekels). Soms krihgen ze meer per week en andere weken krijgen ze niets. Zo voorkom ik dat ze te dik worden en je bootst meteen het natuurlijke gedrag na (voedselschaarste) in principe kunnen ze makkelijk een aantal maanden zonder eten.

De slang is ook heel makkelijk te houden. Ze zit in een 80cm bak en ik voer haar eigenlijk met hetzelfde principe als mijn spinnen. Alleen zij krijgt per portie wel een heel stuk meer. (5 kippenhartjes gemiddeld)
Vivian Crowford
Vivian Crowford
Member
Real name : Quinty
Aantal berichten : 56
IC posts : 8

Character sheet
Age: 24 Year // Immortal
Occupation: Huntress
Residence : Brightwater Keep

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 1:21 pm
Ayy, de volgende support main C:
Ik speel sinds 2 jaar, vooral om samen met mijn vriend te kunnen gaan spelen. Helaas zorgde dit ervoor dat we nu beide support mains zijn daardoor bijna nooit onze main role tegelijk kunnen spelen xD Maar ja, ik ben momenteel hard stuck bronze 3 huilen, vorig jaar geëindigd in silver 5, maar dit jaar geen tijd gehad om te ranken. Ranken als support is sws een hel xD
Verder ben ik secondairy mid speler en ben ik m'n adc aan het oefenen ^^. Samen spelen vind ik opzich niet zo heel erg slecht, ik ben over het algemeen jongens gewend in de voice chat, dus een keer verandering zou niet slecht zijn xD

Oh qua MMORPG's speel ik vooral veel Guild Wars 2, nu Path of Fire uit is. Helaas heb ik niet veel tijd om de storyline af te spelen, vanwege schoolwerk :') Ik heb ook een tijdje WoW en FF15 gespeeld, de free trails, en ik heb een copy van Black Dessert in bezit, maar kon nooit echt in de game komen xD
Charlotte Wolfe
Charlotte Wolfe
Member
Real name : Merel
Aantal berichten : 19
IC posts : 1

Character sheet
Age: 18
Occupation: Traveler
Residence : Everywhere

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 1:49 pm
Larethian Akesh schreef:Cool! Ik wist niet dat ze zo makkelijk te houden zijn. Ook dat je ze zelf hebt gevangen is helemaal gaaf. Wat betreft de spinnen. Die zijn net zo makkelijk als de mieren kolonie. Beide dames zitten in een apart terrarium van 30x20. Anders eten ze elkaar op. Ik voer ze gemiddeld 1x per week(krekels). Soms krihgen ze meer per week en andere weken krijgen ze niets. Zo voorkom ik dat ze te dik worden en je bootst meteen het natuurlijke gedrag na (voedselschaarste) in principe kunnen ze makkelijk een aantal maanden zonder eten.

De slang is ook heel makkelijk te houden. Ze zit in een 80cm bak en ik voer haar eigenlijk met hetzelfde principe als mijn spinnen. Alleen zij krijgt per portie wel een heel stuk meer. (5 kippenhartjes gemiddeld)

Ehrmahgewd. Dan ga ik misschien ook maar eens naar spinnen kijken. Kun je ze oppakken en zo? Ik snap dat het geen plushy knuffels zijn maar hoe zit dat met bijten en zo?

[quote=Vivian Crowford]Ayy, de volgende support main C:
Ik speel sinds 2 jaar, vooral om samen met mijn vriend te kunnen gaan spelen. Helaas zorgde dit ervoor dat we nu beide support mains zijn daardoor bijna nooit onze main role tegelijk kunnen spelen xD Maar ja, ik ben momenteel hard stuck bronze 3 huilen, vorig jaar geëindigd in silver 5, maar dit jaar geen tijd gehad om te ranken. Ranken als support is sws een hel xD
Verder ben ik secondairy mid speler en ben ik m'n adc aan het oefenen ^^. Samen spelen vind ik opzich niet zo heel erg slecht, ik ben over het algemeen jongens gewend in de voice chat, dus een keer verandering zou niet slecht zijn xD

Oh qua MMORPG's speel ik vooral veel Guild Wars 2, nu Path of Fire uit is. Helaas heb ik niet veel tijd om de storyline af te spelen, vanwege schoolwerk :') Ik heb ook een tijdje WoW en FF15 gespeeld, de free trails, en ik heb een copy van Black Dessert in bezit, maar kon nooit echt in de game komen xD[/quote]

Oeioei. Ik hou niet zo van ranked omdat mensen daar niet altijd even aardig zijn. (Niet dat mensen in normals aardig zijn maar das toch minder erg.) Ik speel denk ik low plat/high gold niveau (als ik naar de borders kijk van de mensen waarmee ik queue dan) maar ik ben zelf eeuwig unranked want zoals ik net al zei, de meeste ranked players zijn zoutige klootzakken. Very Happy

Ik PM je ff mn username, dan kun je me evt toevoegen als je behoefte hebt aan nieuw volk.

Ik vind black desert zelf echt heel cool. Beetje slecht gedesigned met dat saaie questsysteem en zo maar de combat is echt prachtig. <3 Maar k heb ook niet echt heel veel gespeeld want ik speelde dat hondenmeisje en op level 20 krijg je dat beest, maar die was gebugged dus toen zag ik alleen zn ogen zweven en niet zn lichaam en dat vond ik stom. En dr was nog geen fix voor. Sad Plus, mn vrienden vinden het niet zo leuk, dus ik speel dat niet echt meer.

avatar
Gast
Gast

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 2:16 pm
Charlotte Wolfe schreef:Ehrmahgewd. Dan ga ik misschien ook maar eens naar spinnen kijken. Kun je ze oppakken en zo? Ik snap dat het geen plushy knuffels zijn maar hoe zit dat met bijten en zo?


Je kan ze oppakken en vasthouden. Maar ik doe het zelf liever niet. De een is nogal een heethoofd en valt best snel aan(Ook omdat ze bijna geen barst zien). De ander is wel lief en die moet ik vaak opzij duwen als ik in de bak bezig ben. Maar omdat ze zo onberekenbaar zijn pak ik ze liever niet. Wanneer ze namelijk uit je handen vallen kan het achterlijf breken en dan zijn ze er geweest.


Dit zijn ze trouwens

Spoiler:
Charlotte Wolfe
Charlotte Wolfe
Member
Real name : Merel
Aantal berichten : 19
IC posts : 1

Character sheet
Age: 18
Occupation: Traveler
Residence : Everywhere

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 2:22 pm
Larethian Akesh schreef:Je kan ze oppakken en vasthouden. Maar ik doe het zelf liever niet. De een is nogal een heethoofd en valt best snel aan(Ook omdat ze bijna geen barst zien). De ander is wel lief en die moet ik vaak opzij duwen als ik in de bak bezig ben. Maar omdat ze zo onberekenbaar zijn pak ik ze liever niet. Wanneer ze namelijk uit je handen vallen kan het achterlijf breken en dan zijn ze er geweest.


Dit zijn ze trouwens

Spoiler:

Omg. Ze zijn supermooi! Dure hobby? Hoe zit het met aanschafprijs van het dier en van alle benodigdheden? En onderhoud/voeding?
En zou je dit ook aanraden voor iemand met weinig ervaring? Ik word soms ook wel een beetje zenuwachtig van grote spinnen (van die langpotige harige die in de schuur zitten en zo heel hard kunnen rennen, brrrr), maar dat is vooral omdat ik bang ben dat die bijten. Ik vind het wel supergaaf om ze te zien. Doet het pijn als jouw spinnen aanvallen?
avatar
Gast
Gast

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 2:39 pm
Charlotte Wolfe schreef:Omg. Ze zijn supermooi! Dure hobby? Hoe zit het met aanschafprijs van het dier en van alle benodigdheden? En onderhoud/voeding? En zou je dit ook aanraden voor iemand met weinig ervaring? Ik word soms ook wel een beetje zenuwachtig van grote spinnen (van die langpotige harige die in de schuur zitten en zo heel hard kunnen rennen, brrrr), maar dat is vooral omdat ik bang ben dat die bijten. Ik vind het wel supergaaf om ze te zien. Doet het pijn als jouw spinnen aanvallen?

Thanks ;D Ben ook echt heel erg blij met ze! Ik heb ze intussen meer dan 3 jaar en ze doen het super. Qua kosten is het niet duur. Een bakje krekels kost ongeveer 1.90 en zolang je goed voor de krekels zorgt en ze goed te eten geeft (gras, bloemen, klaver, onkruid.. allemaal gratis uit de tuin. Soms krijgen ze ook komkommer, sla, courgette en visvoer.) dan houd je ze zeker een paar weken leven + het zijn extra vitamines voor je spin.

Deze twee dames die ik heb zitten waren niet heel erg duur. De een (oranje pootjes))kocht ik voor 45 en de ander 30. (Duurste spin dat is de Theraphosa Blondi rond de 120 euro zit ie. Thevens ook de grootste vogelspin ter wereld +/- 30 cm met poten) Die twee die ik heb zitten zijn wel wat makkelijkere spinnen die minder snel aan zullen vallen. Ze zijn nu rond de 12 centimeter. Ze strooien wel gauw met hun brandharen. Vooral die oranje. In principe is het altijd oppassen en zolang je heel langzaam en rustig te werk gaat met ze dan is er echt niks aan de hand.

Het enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat die oranje haar brandharen naar me gooide. Hiervan heb ik 3 dagen jeuk gehad op mijn arm. Tot nu toe ben ik nog niet gebeten. Wel een aantal keer aangevallen maar dit was niet raak. Spinnen zullen ook niet zomaar overal hun kaken in zetten. Ondanks dat ze geen steek zien voelen ze aan de trillingen via hun haartjes heel goed aan of een prooi "te" groot is of niet.

Dus wat dat betreft kan ik ze wel aanraden. Zolang je je goed inleest is het zeker goed te doen! Ze hebben ook niet veel ruimte nodig. Een terrarium van 30 breed bij 20 hoog is prima voor een grond bewoner. Voor een simpel terrarium betaal je zo'n 20/30 euro

Mocht je wat info over ze willen opzoeken. De oranje is de: Brachypelma Smithi en de bruine is een: Grammostola rosea.
Ook bij spinnen is het zo dat ze allemaal hun eigen karakter hebben. Mocht je er eentje willen dan zou ik de rosea eerder aanraden. Die zijn over het algemeen wat rustiger en als je ze veel grond geeft dan graven ze hele gangenstelsels.

Pfoe xD Hoop dat het een beetje een logisch verhaal was zo.
Charlotte Wolfe
Charlotte Wolfe
Member
Real name : Merel
Aantal berichten : 19
IC posts : 1

Character sheet
Age: 18
Occupation: Traveler
Residence : Everywhere

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 4:00 pm
@Larethian
Geen knuffelbeestjes dus. Ik ben zeker geïnteresseerd maar weet niet zeker of ik t aandurf met de brandharen. Ik denk niet dat ik nu zou investeren in zo'n spin maar misschien later wel, zo'n mooi terrarium in de woonkamer. Dat is wel vet.
Mocht je geïnteresseerd zijn in mieren en je wilt het zo budget-style mogelijk doen: je hebt alleen een reageer buis en voedsel (kleine insecten & een suikerbron) nodig. Koninginnen kun je vangen van mei tot oktober, afhankelijk van het weer; als je wat plaatjes online kijkt weet je zo een koningin te herkennen op straat. Kost echt helemaal niets dus! De koningin van mijn huidige kolonie vloog zo in mn gezicht toen ik op strand zat. Hoefde niet eens te zoeken. Shocked
avatar
Gast
Gast

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

ma okt 09, 2017 4:12 pm
Klopt ze zijn inderdaad niet echt knuffelbaar. (Hoewel ze wel ontzettend zacht zijn.) De brandharen vallen in principe wel mee. Zolang je uitkijkt dat je ze niet inademt. Verder voelt het eigenlijk als een muggenbult maar ik vond het niet heeel erg vervelend. Die mierenkolonie klinkt wel heel erg cool! Lijkt me ook echt interessant om te zien hoe ze een kolonie opbouwen enz. Very Happy
Gesponsorde inhoud

Kiekeboe Empty Re: Kiekeboe

Vorige onderwerpTerug naar bovenVolgende onderwerp
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum