welcome
Fallen Skies is een 'high fantasy Textbased-RPG' die zich afspeelt in een mytische wereld vol wonderlijke wezens, monsters en magie. Het land verdeeld onder zes koningkrijken is altijd bewegend en beïnvloedbaar. Het kan zomaar zijn dat jij de held wordt van het gehele land of misschien zelfs de grootste terreur die Fallen Skies ooit meegemaakt heeft. Alles is mogelijk in deze gevaarlijk mooie wereld. En niets is gek genoeg.
map
season
De ondraaglijke hitte kan maar één ding betekenen. Zomer is in het land. En met regen dat over geheel Fallen Skies uitblijft ziet het er niet goed uit voor de boeren en minderbedeelden.
current event
Een onbekende ziekte teistert Fallen Skies. Niemand blijkt veilig te zijn voor de verwoestende dood die Queen Dacosta meegenomen lijkt te hebben. Is er een mogelijkheid om te overleven, of is iedereen ter dood veroordeeld?
staff
List of the current city rulers: click here
Account switch
Gebruikersnaam


Wachtwoord

credits
©2017 Fallen Skies staat onder leiding van het team en wordt ondersteund door Actieforum. Alle teksten, beelden, codes en plotlijnen zijn auteursrechtelijk beschermt door de desbetreffende eigenaar.

Vorige onderwerpGa naar benedenVolgende onderwerp
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty All Hand Hoy!

za maa 31, 2018 6:10 pm
Gefrustreerd snoof Bailee. Haar blik brandde op de naar alcohol riekende man die vlak voor haar stond te wankelen op zijn benen. Hij stootte een afzichtelijke lach uit en boog voorover. Bailee wendde haar gezicht vlug af om die vreselijke stank niet in te ademen. Haar gezicht vertrok. “De zee is toch helemaal geen plek voor zo’n mooi gezicht, eh, lassie?” sprak hij met dubbele tong. Die man kon zijn drank goed houden of hij was nog niet ver genoeg heen. “Waarom niet?” vroeg ze zo zacht mogelijk, terwijl ze voorzichtig een stap bij hem weg deed. Hij staarde haar een paar tellen zwijgend aan. Daarna kwam hij overeind en schaterde het nog meer uit. Met zijn hand sloeg hij tegen de schouder van een matroos op. “Hoor je dat? Mevrouwtje wil op avontuur!” Bailee speelde ongemakkelijk met de rand van haar shirt. Was dat zo raar?

De kapitein streek zijn gezicht glad en stak zijn wijsvinger naar haar uit. Zonder waarschuwing vooraf porde hij haar tegen haar sleutelbeen. “Dat gaat je nooit lukken,” vervolgde hij serieus. “Weet je waarom?” Afwachtend drukte hij zijn lippen tegen elkaar, zijn storm grijze ogen op haar gericht. Voor iemand die te diep in zijn fles had gekeken, was hij verbazingwekkend helder. Bailee schudde kort met haar hoofd. De man begon weer te lachen. “Je brengt ongeluk!” Haar ogen werden groot voor haar wenkbrauwen omlaag zakten en er een pruillipje op haar gelaat verscheen. Best. Ze had deze kapitein helemaal niet nodig. Bailee slikte haar woorden in, draaide zich ruw op haar hielen om en stampte bij de boot weg. Er waren vast andere mensen die niet zo goedgelovig waren. “Dat krijg je als je hulp aan piraten vraagt,” mopperde ze tegen zichzelf.

+ Comis
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

zo apr 01, 2018 11:33 pm



Brightwater Keep. Er hing hier een kookpot aan verschillende sferen in de lucht. Hij wilde ze metaforisch allemaal opsnuiven en stoned raken van het geluk dat diversiteit met zich meebracht. Het zinde hem niet eens dat al menig prostituee hem had verteld hem wel gratis te willen doen. Hij had deze mensen netjes afgewezen, en was iedere keer doorgelopen. Echt extreme reacties leken ze er niet op te hebben. Hij viel echter wel enorm buiten de boord hier, tussen dat ruige volk. Zijn gezicht was te fijn en zijn kleding te netjes. Echter was hij niet de enige knaap hier die wist hoe die muziek moest maken. Iets dat onze Silvian zeker wel kon waarderen.

Deze waardering van de sfeer en de verschijningen bleef doorgaan. Ook toen hij aan kwam lopen bij de haven. Hij was expres zonder reden gewoon bepaalde richtingen in gelopen. Zo wordt het in je opnemen van een nieuwe locatie veel spannender. Zijn ogen gleden langs het nieuwe toneel en hij leek een hoofdpersoon te hebben gevonden. Een korte dame met golvend haar. Ze was perfect. De gezichtsuitdrukking die ze nu had.. hij MOEST haar ontmoeten. Dus verplaatste zich direct in haar richting. Zo snel dat zijn luit een paar keer tegen zijn rug aan stuiterde. “Hallo daar beeldschone vormgever van haar eigen leven. Mijn naam is Silvian. En ik zou graag met je praten.” Hij maakte een nekbuiging.
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

ma apr 02, 2018 5:53 pm
Mokkend beende ze verder. Nog geen drie passen verder of een vreemdeling versperde haar de weg. Verbaasd keek Bailee op, zoekend naar zijn blik. Wat ze vond waren een aantal lieve woorden die haar een beetje overvielen. Bailee knipperde een paar keer met haar ogen en haar wenkbrauwen gingen omhoog. “Oh, euh,” begon ze. Een beetje ongemakkelijk legde ze haar hand over haar bovenarm en forceerde er een lach uit. “Oké?” Haar hazelnootbruine ogen gleden over hem heen. Zijn frisse kleren en zijn strak kapsel vertelden haar meteen dat hij niet van Rhoynar was. Een reiziger? Bailee’s ogen lichtten op. Dit was een buitenkans die ze niet moest laten ontsnappen. Hoe was zijn naam ook alweer? Hij had zich voorgesteld, toch? Oh, shit, dat betekende dat zij dat ook moest doen. “Ik ben Bailee,” voegde ze vlug aan haar eerdere gebrabbel toe.
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

di apr 03, 2018 3:00 pm



De verbaasdheid. Het moeilijk spreken. De oplichtende ogen. Ze had alle esthetische kenmerken van een hoofdpersoon. Hij kon met zekerheid zeggen dat deze vrouw hem zou kunnen inspireren. Voor muziek. Voor een lied. Misschien wel poëzie. In alle eerlijkheid, hij had wel weer eens behoefte aan een luchtige heldin. De laatste tijd had hij veel dramatische of overgevoelige muziek geschreven. Een song over een heldin, en de moeilijkheden die ze trotseerde, was verfrissend. Net zoals haar naam, schijnbaar. “Bailee.” Herhaalde hij. “Bay als in baai. Een ronde inham van de zee in het land. Lee als in lief. Liefheid, dat de wereld nodig heeft in deze tijden.” Hij zuchtte opgelucht en tevreden. “Lieve Bailee. Doe mij alsjeblieft het genoegen om wat over jezelf te vertellen.” Hij plaatste zijn hand op zijn borstkas. Hij wilde het allemaal weten. Hij zou uit elk klein detail wel iets kunnen halen. Ook de grote details. En hij vond het ook niet geheel vervelend dat ze een knappe dame was. Het oog wilt ook wat.
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

di apr 03, 2018 5:32 pm
Haar naam werd herhaald. Bailee was ervan overtuigd dat hij de klanken goed op zijn lippen wilde voelen, maar haar naam was niet het enige dat over zijn lippen viel. Onbewust trokken haar wenkbrauwen een beetje samen – en schoten terug omhoog bij het compliment. Hij noemde haar lief. Ze kenden elkaar een minuutje of twee en hij noemde haar lief. Dat niet alleen, hij wilde ook nog meer over haar weten. Bailee was met stomheid geslagen. Ze opende haar mond, wist niet wat ze moest zeggen en sloot hem weer. Dit had even tijd nodig om te bezinken. Die werd haar gegund door omstanders. Precies op het moment dat ze zich van het stamelen weerhield, liep er iemand tegen haar op. Met meer kracht dan nodig werd ze naar voren geduwd. Nog net kon ze haar evenwicht terugvinden door haar voet te verplaatsen, terwijl een zachte ‘woeh’ haar mond verliet. Ze keek terug naar Silvian. “Hm, euh, niet hier,” vertelde ze hem. Resoluut stak ze haar hand naar zijn onderarm uit, proberend het stof om zijn pols beet te pakken.

Bailee baande zich een weg de haven uit. Ze liep linéa recta naar haar favoriete cafeetje in de stad. Daar had ze gisteravond eigenlijk al afscheid van genomen, maar dat mocht vandaag schijnbaar nog een keertje. Silvians vraag herhaalde zich in haar hoofd. Voor ze een antwoord kon bedenken, hoorde ze haar moeder haar streng toespreken om niet zomaar informatie aan vreemden te geven. Bailee schraapte haar keel. “Waarom wil je meer over mij weten?” vroeg ze aan hem.
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

wo apr 04, 2018 12:05 pm



Zijn vrije hand ging automatisch naar zijn mond toen Lieve Bailee werd geduwt. Hij vond het vervelend voor de sprakeloze Bailee dat haar dat was gebeurd. Maar miserie en melancholie horen bij het leven. En zijn zeer goede bronnen van inspiratie. Op een bepaalde manier waren ze allebei gezegend, vandaag, door die duw. Deze gedachte zorgde ervoor dat de schrik wat wegtrok. Hij keek de man die tegen haar opgebotst was nog even na. Het verstoren van de harmonie.. het was nu eenmaal deel van het leven. En het had vast zo zijn nuttigheden. Zelfs als hield hij er niet van. Zijn aandacht werd weer gepakt toen Bailee begon te spreken. Ze wilde niet hier spreken, en hij knikte begrijpend, waarna hij zich liet meenemen door het meisje dat hem bij zijn mouw pakte. Hij zei niks. Net zolang tot ze weer wat tegen hem zei, in het café. Het was jammer dat het allemaal zo snel gebeurde. Hij had de naam van het café wel even willen bekijken. Ze vroeg waarom hij alles van haar wilde weten. Daar had hij, in theorie, een vrij simpel antwoord op. “Soms zie ik iemand. En dan weet ik dat die persoon speciaal is. Dan wil ik alles van ze weten. Ik ben een Bard zie je. Ik ben altijd op zoek naar mensen die me inspireren.” Hij haalde zijn luit van zijn rug. “En misschien. Ooit. Op een dag. Zal ik mee mogen gaan op een reis. En me er door mogen laten inspireren.
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

wo apr 04, 2018 3:25 pm
Was het niet voor zijn kleding en manier van spreken, dan was het wel aan zijn karakter te merken dat hij niet van hier was. Bailee kon niet ontkennen dat ze het heel prettig vond. Hij was anders. Goed anders. Verfrissend anders, zelfs. Bij het café kreeg ze antwoord op haar belangrijke vraag. Zijn uitleg liet haar kort naar haar voeten kijken. Ze was speciaal? Inspirerend? Niet gefocust. Vlug schudde ze met haar hoofd en dacht over de rest van zijn woorden na. Het woord Bard kwam ter sprake en een luit kwam tevoorschijn. Bailee had het instrument zeker al eerder gezien – en ergens kwam de term haar ook bekend voor. Ze wist alleen niet meer zeker waar ze het eerder had gehoord.

Het tweede dat haar onverdeelde aandacht trok, was het reizen. “Je wilt op reis?” was eruit voor ze er erg in had. Bailee herpakte zich en rechtte haar rug. “Ik ook,” voegde ze er wat langzamer aan toe. “Daarom was ik bij de haven, eigenlijk.” Ze lachte kort. Nu ze er wat langer over nadacht vond ze zichzelf best naïef. Het was geen geheim dat vrouwen op een boot ongeluk brachten. Bailee schudde haar hoofd. “Het was een stom idee,” mopperde ze tegen zichzelf, maar hard genoeg voor omstanders om te horen als ze luisterden.
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

wo apr 04, 2018 5:20 pm



Oh. Hij had haar een beetje verlegen gemaakt. Een heldin, die nog moest leren hoe speciaal ze is. Die haar plek op de wereld nog niet kent. Die nog een overvloed aan opties heeft. Hij glimlachte. De lezer, of luisteraar, zal vol overgaven met haar mee op reis kunnen gaan. Nu was het alleen nog de hoop, dat ze daadwerkelijk op reis zou gaan. Hij ging haar niet dwingen, had hij besloten. Dat zou hij niet op zijn lever willen hebben. Als alternatief kon hij nog altijd zelf een karakter schrijven, geïnspireerd op haar. Alsof ze een soort muze was.

Zijn ogen begonnen te glinsteren toen ze naar hem vroeg. Nieuwsgierig ook al! Het was een van zijn geluksdagen vandaag! Ze legde uit dat ze zelf ook op reis wilde en dat ze daarom was, waar ze was. Hij knikte begrijpend. Maar hij kon er niet mee lachen. Er gebeurde twee dingen. Hij vond het ten eerste vervelend voor haar. Ze had geen boot, dat liet zien dat ze gefaald had. Ten tweede was hij aan het nadenken. Een moeilijk begin, dat zou het publiek nog best eens kunnen waarderen. Hij maakte het zijn nieuwe doel om een boot voor haar te regelen. Dat kon vast wel, toch? En toen beledigde zichzelf. Hij deed een poging haar hand, met beide handen vast te pakken. “Ik vind het dapper.” Zei hij. “Ik bied mijn hulp aan, om je te helpen op reis te gaan. Op de voorwaarde dat ik mee mag.” Hey, een artiest moest ook wat. Je wilt niet weten hoe vaak mensen je gewoon gebruikten zonder iets terug te geven.
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

wo apr 04, 2018 10:45 pm
Hij knikte, maar lachte niet met haar mee. Bailee had een beetje spijt van het lachen. Zo grappig was het niet eens geweest. Waarom had ze ook alweer gelachen? Voor ze daar zelf dieper op in kon gaan, vertelde Silvian haar wat hij ervan vond. De warmte overspoelde haar als de golven waar ze dagelijks verlangend naar had gekeken. Haar hazelnootbruine ogen staarden naar zijn hand, die inmiddels bovenop de hare rustte, maar lang bleven ze daar niet hangen. Silvian vervolgde dat hij haar wilde helpen – en haar blik schoot terug naar de zijne. “Meen je dat?” vroeg ze beduusd aan hem. Brightwater Keep huisde veel verschillende figuren van over de hele wereld, maar ze had nooit verwacht om de liefste tegen te komen.

Bailee’s mondhoeken krulden op tot een glimlach die haar ogen reikten. “Natuurlijk mag je mee,” vertelde ze hem opgelaten. “Ik wil jou ook helpen.” Als deze reis hem de inspiratie kon geven die hij zocht, dan had Bailee het er dubbel en dwars voor over. Zelfs als ze zelf niet kon vinden waar ze naar zocht. Zelfs als Silvian halverwege ergens besloot om een ander pad in te slaan. “Dus,” vervolgde ze, proberend haar gezicht in de plooi te krijgen. Dat was moeilijk als je niet kon stoppen met glimlachen. “Hoe gaan we dat doen?”
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

vr apr 06, 2018 5:58 pm



Natuurlijk meen ik dat.” Zei hij zachtjes tegen haar. “Ik ben blij dat we elkaar hebben ontmoet.” Hij legde haar eigen hand op haar eigen borst. “Voel je je hart?” Vroeg hij zachtjes aan haar. “Maak je geen zorgen over de ‘hoe’, van dit verhaal. Zolang je hart klopt, kun je alles waar je jezelf toe zet.” Hij liet haar hand weer los en keek over de ruimte heen. Heel veel mensen hier zagen eruit alsof ze een boot zouden kunnen bezitten. Hij bedacht zich: Van wie zou ik een boot willen hebben? Natuurlijk, iemand die eruitzag alsof die een unieke boot had. Sterker nog. Als ze over de zee wilden, dan moest het een schip zijn. Boten waren voor rivieren. Hij keek even bedenkelijk door de ruimte, en liet zijn blik toen naar Bailee gaan. “Bailee. Lieve Bailee. Wat voor reis gaan we maken?” Dat was enigszins wel belangrijk. Hij kon er van uit gaan dat het een reis over zee zou zijn, gezien ze bij de haven was. Maar zij was de baas, vond hij. Schrijver van je eigen verhaal. Godin van je eigen wereld. Vormgever. Zijn moeders zouden zó trots zijn als hij ze zou vertellen dat hij een verhaal zou schrijven met een vrouw in de hoofdrol. Het gebeurde niet vaak genoeg.
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

za apr 07, 2018 1:33 pm
Nog even en ze zou sprakeloos naar hem staren. Bailee hield zich stil tijdens zijn handelingen – en toen haar hart werd genoemd, concentreerde ze zich op de ietwat versnelde bonzen die ze tegen haar borstkast voelde. Een voorzichtige glimlach sierde haar gelaat, voor ze haar blik van hem afwendde. Om haar eigen stilte op te vullen lachte ze zacht. Gelukkig voor haar stelde Silvian haar een vraag waar ze meer over te vertellen had. Haar ogen vonden zich een weg terug naar de Bard. Bailee haalde diep adem en wierf haar handen in elkaar. “Een, euh,” begon ze voorzichtig. “Een zoektocht.” Er ging een zucht gepaard met die woorden. “Ik ben – wil op zoek naar mijn vader.” Telde het al als ze nog niet op zee was? Ze was nog niet echt aan het zoeken. Onbewust speelde ze met haar eigen vingers. “En ik weet dat hij op zee zit. Dus, vandaar.” Haar mondhoeken krulden op tot een ongemakkelijke glimlach. Moest ze zeggen dat hij een piraat was? Ze wist niet hoe Silvian daarover dacht…
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

za apr 14, 2018 1:27 pm



Zijn hart werd gestreeld door de warme hand van een liefhebbende moeder. Een zoektocht. Een reis met als doel het vinden van een concept, persoon, voorwerp of locatie. Een Bard kon je geen groter plezier doen. Hetgeen gevonden moest worden werd alweer snel duidelijk. Haar vader. Familiare banden. Hij vond ze zelf ook belangrijk. Meer dan alleen zijn inspiratie stond nu achter deze reis. En die vader, zou zich op zee bevinden. Het was nu heel duidelijk waarom ze eerst bij de haven was. Silvian streek zijn hand door zijn haren. “De zee. Een nieuwe wereld. Anders dan je thuishaven.” Hij sprak, alsof hij naast Bailee keek, naar een open canvas. “En ergens in die grote nieuwe wereld.. zal zich iets bekends voordoen. Iets vertrouwds. Iemand die dichter bij je staat dan mensen die geen bloedverwachten zijn. Je vader. De man van de zee. De man van de nieuwe wereld. De man de zee als bekend zal laten aanvoelen.” Zijn blik schoot meteen weer naar de mensen om hen heen. Daar was een schip voor nodig. Zonder twijfel. Tenzij er andere manieren waren om over de zee te reizen. Hier moest vast wel iemand zijn toch?
Bailee Freeman
Bailee Freeman
Member
Aantal berichten : 9
IC posts : 7

Character sheet
Age: 23
Occupation:
Residence : Rhoynar

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

zo apr 29, 2018 3:55 pm
Lichtelijk verward keek ze opzij, over haar schouder, benieuwd of haar gezelschap iets zag dat zij niet zag. Op de verscheidene vaste klanten en reizigers die aan de alcohol zaten was er verder niets te zien. Bailee concentreerde zich op Silvians woorden. Hij had een manier van spreken die ze nog nooit eerder had gehoord. Het klonk haast alsof hij een boek of een gedicht voorlas. Onbewust krulden haar mondhoeken omhoog. Het moest vast fijn zijn om te weten wie je was en waar je voor stond.

Silvian keek het cafeetje rond. Bailee zag dit een tel of twee later en liet ook haar blik langzaam door de ruimte glijden. Ze zag een aantal piraten luid met elkaar lachen en praten. Een van hen was zelfs wilde bewegingen aan het maken. Geconcentreerd probeerde ze te luisteren naar wat er werd gezegd, maar daar betrapte ze zich niet veel later op en keek vlug naar de andere kant van het café. Een eenzame visser zat daar van een broodje te genieten. Geluidloos reikte Bailee naar Silvian en tikte hem voorzichtig aan. Met een subtiele handbeweging naar de visser probeerde ze hem onder de aandacht te brengen.
Silvian Yaell
Silvian Yaell
Member
Real name : Comis
Aantal berichten : 44
IC posts : 37

Character sheet
Age: 24
Occupation: Bard
Residence : Valyria

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

vr mei 04, 2018 2:37 pm



Oh hij hoopte op een schip dat er uitzag alsof het van een sprookje kwam. En anders zou hij zelf wel wat aanpassingen maken aan de beschrijving, zodat het er meer uit zou zien als een huh? Hij keek naar beneden. Lieve Bailee wees hem naar een man die in zijn eentje een broodje zat te eten. Hij zag er wel uit als een zeevaarder ja. Heel ruig, maarja, in zijn ogen was Bailee ook al heel ruig. In vergelijking met hemzelf was bijna iedereen ruig. Hij keek Bailee weer terug begrijpend aan. “Neem de touwen van je geluk in eigen handen. Je kunt het.” Het zou natuurlijk niet leuk zijn als hij degene was die de man zou aanspreken. Het was Bailee’s verhaal. Hij was dolblij dat hij haar had ontmoet, en dat hij met haar mee zou gaan. Maar de ervaring zou voor hem minder worden als hij een hoop dingen zou regelen. Hij wilde haar graag haar zoektocht zien voltooien. Als de sterke persoon die ze is. Of ze dat nu al van zichzelf weet of niet. Af en toe helpen of steunen, tja, dat kon hij niet inhouden. Maarja, iedereen had wel eens een moment dat ze niet volledig hun eigen plannen volgden. En dat is okay.
Gesponsorde inhoud

All Hand Hoy! Empty Re: All Hand Hoy!

Vorige onderwerpTerug naar bovenVolgende onderwerp
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum