welcome
Fallen Skies is een 'high fantasy Textbased-RPG' die zich afspeelt in een mytische wereld vol wonderlijke wezens, monsters en magie. Het land verdeeld onder zes koningkrijken is altijd bewegend en beïnvloedbaar. Het kan zomaar zijn dat jij de held wordt van het gehele land of misschien zelfs de grootste terreur die Fallen Skies ooit meegemaakt heeft. Alles is mogelijk in deze gevaarlijk mooie wereld. En niets is gek genoeg.
map
season
De ondraaglijke hitte kan maar één ding betekenen. Zomer is in het land. En met regen dat over geheel Fallen Skies uitblijft ziet het er niet goed uit voor de boeren en minderbedeelden.
current event
Een onbekende ziekte teistert Fallen Skies. Niemand blijkt veilig te zijn voor de verwoestende dood die Queen Dacosta meegenomen lijkt te hebben. Is er een mogelijkheid om te overleven, of is iedereen ter dood veroordeeld?
staff
List of the current city rulers: click here
Account switch
Gebruikersnaam


Wachtwoord

credits
©2017 Fallen Skies staat onder leiding van het team en wordt ondersteund door Actieforum. Alle teksten, beelden, codes en plotlijnen zijn auteursrechtelijk beschermt door de desbetreffende eigenaar.

Vorige onderwerpGa naar benedenVolgende onderwerp
Jasper Ethelwin
Jasper Ethelwin
Member
Real name : Vinci
Aantal berichten : 105
IC posts : 50

Character sheet
Age: 31 years old
Occupation: Governor of Sunfall
Residence : Sunfall

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Sol Invictus & Priests of Sol

zo feb 25, 2018 4:35 pm

Sol Invictus & Priests of Sol ZnIykuy

SOL INVICTUS & THE PRIESTS OF SOL

NIHIL SINE SOLE • NOTHING WITHOUT THE SUN

Hi all! Zoals sommigen van jullie misschien al gelezen hebben is Sunfall het thuis van de enige grote kerkelijke orde van Rhoynar, the Priests of Sol. Nu wilde ik deze priesters en met name de Sol Invictus geen NPC’s laten zijn, maar ze juist naar de rpg zelf halen voor die extra touch of drama. Het geloof van de Priests of Sol is vooral gebaseerd op vroegchristelijke ideeën met Romeinse en Griekse heidense invloeden.

Sol Invictus: De opperbaas van de priesters, de personificatie van de zon op aarde, de uitverkorene – zijn titel betekent dan ook de onoverwinnelijke zon.

Zoals in de omschrijving staat was de Sol Invictus de absolute heerser van Sunfall tot zo’n vijftig jaar geleden, toen het eiland echt ontdekt werd als handelsstad en de handel steeds meer begon op te komen. Natuurlijk kan dit ervoor zorgen dat de Sol Invictus verbitterd is geraakt, op zoek is naar meer macht of zich juist erbij neerlegt dat de gouverneur van Sunfall op dit moment de absolute macht heeft – aan jou de keus. In de loop van de jaren heen zijn de wereldlijke macht van de gouverneur en de religieuze macht op Sunfall vaak in conflict met elkaar geraakt – en het lijkt me zeer goed voor het dramagehalte dat de Sol Invictus ook Jasper het leven zuur probeert te maken nu hij immers de nieuwe leider van Sunfall is. Nog meer reden voor frustratie: het aantal gelovigen op Sunfall loopt al jaren achteruit, mede door handelaars en arbeiders uit andere provincies uit Fallen Skies die zich op het eiland gevestigd hebben. Onder pelgrims en toeristen blijven de priesters, en vooral de gigantische kerk in het centrum, onveranderd populair.

Als faceclaim had ik Jude Law (in The Young Popeklik) of Jeremy Irons (in The Borgiasklik) in gedachten, maar deze kan altijd veranderd worden! De Sol Invictus kan ook een vrouw zijn, bijvoorbeeld.
Aangezien dit een zeer belangrijke rol is, zou ik graag een kleine aanmelding willen! Dit hoeft totaal niet uitgebreid: je eigen naam, motivatie en RPG-ervaring zijn meer dan voldoende. Eventueel kun je ook een naam die je voor de Sol Invictus in gedachten had en/of faceclaim toevoegen.

DE ROL VAN DE SOL INVICTUS IS BEZET DOOR HATHOR SACRADOS VAN LINN!

Priests of Sol: de onderdanen van de Sol Invictus, zowel mannen als vrouwen. Deze groep houdt zich vooral bezig met het aanbidden van de zon en de  Sol Invictus. Ook zijn ze zeer betrokken bij de armenzorg: de Priests geven veel geld uit aan het onderhouden van scholen, weeshuizen en ziekenzalen in de stad. De precieze inhoud van het geloof en hun taken heb ik expres zo minimaal mogelijk gehouden zodat dit besproken kan worden met de spelers van de Priests zelf en de Sol Invictus zodra deze gekozen is. Ze zijn extravagante verschijningen in Sunfall, een ontzettend contrast tegenover de kledij van de Sol Invictus, en dragen vooral gouden sieraden en kleding – bijna alles is hierbij toegestaan.

Een voorproefje van het uiterlijk van the Priests of Sol:

Sol Invictus & Priests of Sol RpeeYw5

Ook worden vogels als heilig gezien (aangezien zij de zon achterna vliegen – en het officiële wapen van Sunfall is een valk) en hebben veel Priests ook één of meerdere vogels in hun bezit. Ik had nog het idee dat er tussen de priesters geen echte rangorde bestaat en de Priests alleen met hun voornaam aangesproken worden. De achternaam voor de Priests en Sol Invictus is gelijk aan elkaar en is Sacrados.

Privileges: Omdat Sunfall als stad zo verweven is met de Priests of Sol hebben de gouverneurs van Sunfall hen een aantal privileges gegeven. Zo hoeven ze een stuk minder belasting te betalen dan een ‘normale’ burger van Sunfall, is het beledigen van de Priests of de Sol Invictus strafbaar (en staan er zware sancties op) en zijn feestdagen van de Priests of Sol automatisch een vrije dag voor de burgers van Sunfall.

Sol Invictus:
- Hathor Sacrados (Linn)

Priests of Sol:
- Aušrinė Sacrados (Daan)
- Loraelei Sacrados (Demi)
- Sobek Sacrados (Wrap)


Laatst aangepast door Jasper Ethelwin op do apr 05, 2018 7:57 pm; in totaal 4 keer bewerkt
Helios
Helios
Member
Real name : Linn
Aantal berichten : 222
IC posts : 95

Character sheet
Age: 22 // immortal
Occupation: Beast Keeper
Residence : Navarre

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

ma maa 05, 2018 7:40 am
Ik zou me graag willen aanmelden voor Sol Invictus! <3

Naam: Linn
Motivatie: Ik heb al heel lang zin om een super religieus persoon te spelen, het liefst in de vorm van een priest, en ik vind dit concept echt heel erg leuk klinken, dus ik zou er graag aan mee willen werken, zodat we er met zijn allen een geweldige religie van kunnen maken die voor veel drama kan zorgen in Sunfall en weet ik waar nog meer! <3 Daarnaast heb ik op de afgelopen paar terugritten naar huis (in de trein) onbewust een karakter ontwikkeld in mijn hoofd, een persoon die ik graag deze wereld in wil werken en waar ik dan ook echt super enthousiast over ben!
RPG Ervaring: Well, ik RPG al ongeveer 8 jaar ondertussen (damn dat is nog best lang) en daarvoor heb ik al een voorproefje gehad op de rpg met van die korte verhaaltjes schrijven met anderen op een spelsite. Anyways, ik heb op alle soorten RPGs gezeten ondertussen, geloof ik. Van normale mensen, tot mensen met magie, tot dieren, tot anime dieren, tot weet ik niet wat! Dus ik geloof dat ik genoeg inspiratie en ervaring heb om een poging te doen mijn Sol Invictus zo goed mogelijk neer te zetten!

---

Character name: Hathor Sacrados
Gender: Female
Age: 27 years (ze is dus pas Sol Invictus geworden!)
Short personality: Ken je de quote 'She is both hellfire and holy water. And the flavor you taste depends on how you treat her.'? Well, dat beschrijft Hathor nog redelijk goed. Ze is een zeer zorgzaam persoon voor bijvoorbeeld kinderen en mensen van de lagere klassen en natuurlijk mensen die haar respecteren; het is dan ook niet echt een wonder dat door haar positie, de mensen van de lagere klasse haar zowat op handen dragen. Aan de andere kant kan ze erg fierce en hatelijk zijn, voornamelijk tegen bijvoorbeeld bewaking van de governor of de nieuwe governor zelf (aangezien ze al een hekel had aan de oude familie, heeft ze ook een hekel aan de nieuwe persoon die 'zomaar denkt binnen te kunnen wandelen en de troon denkt te kunnen eisen'). Ze zal er dan ook alles aan doen om het hem niet makkelijk te maken o3o Natuurlijk gelooft ze erin dat de Sol Invictus en daarbij dus ook Sol de opperste macht zou moeten hebben op Sunfall en ze zal er dan ook alles aan proberen te doen om de governor van zijn positie te stoten~
Jasper Ethelwin
Jasper Ethelwin
Member
Real name : Vinci
Aantal berichten : 105
IC posts : 50

Character sheet
Age: 31 years old
Occupation: Governor of Sunfall
Residence : Sunfall

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

ma maa 05, 2018 12:10 pm
Linn, love her <3 maar dat had ik je al gezegd hehe

De aanmeldingen voor de Sol Invictus zijn open tot en met 9 maart!  Laat het me weten als je interesse hebt in de Invictus maar deze datum voor jou niet haalbaar is, zodat ik er rekening mee kan houden.

De aanmeldingen voor de Priests of Sol blijven gewoon open, aangezien er geen limiet is op hoeveel priesters er zijn. Als je een Priest maakt zou het fijn zijn als je een berichtje in dit topic zet, zodat er ook een overzicht gemaakt kan worden met het aantal priesters, hun namen, etc.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan kan dit altijd in een PM of via Discord naar me gestuurd worden! c:
Aušrinė Sacrados
Aušrinė Sacrados
Member
Real name : Daan
Aantal berichten : 14
IC posts : 10

Character sheet
Age: 22 years
Occupation: Priest of Sol
Residence : Rhoynar, Sunfall

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

ma maa 12, 2018 5:18 pm
Je wist er al van, maar hier dan eventjes officieel nog een priest <3
Hathor Sacrados
Hathor Sacrados
Member
Real name : Linn
Aantal berichten : 57
IC posts : 34

Character sheet
Age: 27 years old
Occupation: Sol Invictus
Residence : Sunfall, Rhoynar

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

di maa 13, 2018 9:45 am
Ook even voor officieel, hier is Hathor dan <33
Jullie nieuwe, onervaren Sol Invictus hehe.
Lexa
Lexa
Member
Real name : Wrap
Aantal berichten : 559
IC posts : 503

Character sheet
Age: 22
Occupation: Commander
Residence : Mothers watch

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

di maa 13, 2018 4:57 pm
Ik heb hier even over zitten nadenken, maar ik denk dat dit toch wel een leuk idee is voor een nieuw account.

Het zou hierbij gaan om een man van 43, wie Bayek van ACO als Faceclaim gebruikt. Als naam dacht ik aan Sobek, de Egyptische God van de krokodillen. Hij is geboren in Nym en hierheen gereisd als avontuurlijke jongeman, waar hij interesse kreeg in het geloof. Hij wist zich op de leeftijd van 21, wat onderhand een eeuwigheid geleden lijkt, tot priester te laten benoemen en heeft het hier altijd goed in gedaan. Op deze leeftijd had hij al een dochter, een prachtige, jonge, blonde meid. Haar moeder was overleden bij de geboorte, dus Sobek zorgde alleen voor haar. Ze ging mee als hij de minderbedeelden bezocht en zijn healing gebruikte om de armen te genezen, zich zo geliefd makend bij het volk.
Hij was 38 jaar oud toen zijn dochter overleed, vlak nadat hij een romantische interesse had gekregen in een vrouw van enkele jaren jonger dan hij. Sobek geloofde dat de Goden hadden besloten dat hij zich moest focusen op het geloof en niet op zijn eigen leven, en hij gelooft tot op de dag van vandaag dat dit is waarom zijn dochter overleden is, dat het zijn fout is dat het is gebeurd.
Toen de jonge, blonde Hathor de nieuwe Sol Invictus werd, was de man het er ook niet mee eens. Niet omdat hij het haar misgunde, maar omdat ze hem zo aan zijn dochter deed denken, met haar prachtige blonde haren. Wanneer hij aan haar zijde staat, zal hij haar ook in bescherming proberen te nemen, de leegte van het verlies van zijn dierbare proberend op te vullen in een welgemeende poging om deze jonge vrouw een langer leven te laten leiden.
Loraelei Sacrados
Loraelei Sacrados
Member
Real name : Demi
Aantal berichten : 33
IC posts : 22

Character sheet
Age: 26
Occupation: Priestess of Sol
Residence : Sunfall, Rhoynar

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

do apr 05, 2018 7:02 pm
Lore meldt zich aan als Priestess! B)
Gesponsorde inhoud

Sol Invictus & Priests of Sol Empty Re: Sol Invictus & Priests of Sol

Vorige onderwerpTerug naar bovenVolgende onderwerp
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum